сряда, 17 юли 2013 г.

Албум за Kindle и как да си направим плат на котки

Този калъф ми беше поръчан от една приятелка за майка й. Последната много обичала котки и много би се радвала да има калъф с малки сладки мяукащи приятели. Да, ама аз нямам кьорава котка, подходяща за проект от плат! Проблем! Падна едно мислене какво да направя...друга подсказка беше, че майка й обича цветя. Мислех как да направя котки, че и да ги съчетая с цветя. Сложна работа. Чаках да мине рождения ден на Пепи, за да мога да се съсредоточа над калъфа и точно когато празненствата минаха ми дойде гениалната идея - да си направя плат на котки. Наскоро Кати ми подари печати с животни, предвид любовта на Пепи към четириногите, крилатите, жужащите, влачещите се...сиреч животните! За щастие в комплекта с печати има две котки и няколко подходящи надписа. На английски, но все пак е нещо. Извадих си малкото черно пигментно мастилце, което мъжът ми ми донесе от една командировка в Париж (оказа се доста добро, не се измива, нито се размазва, за разлика от едно уж перманентно, с което Кати ми услужи), и започнах да мацам наслуки по плата:
Запълних сравнително равномерно плата, който предварително изрязах в размер, необходим ми за калъфа.
След това дойде ред на любимите ми моливи - Дервент Инктенс - акварелни, които след нанасяне на водата стават перманентни, дори и на плат! Чудесни са!
 Нашарих всички котаци и пристъпих към мокренето, за да фиксирам цветовете.
След това изпрах плата на ръка, за да проверя дали не се измива (не мръдва, но все пак не трябва да се търка силно и да се пере на ръка. Иначе не гарантирам, че ще оцелеят всички картинки :) ). Следващите стъпки са ушиването на калъфа, които не съм снимала, но не е нищо сложно, щом аз сама си ги измислих без да гледам никъде, значи всеки може :).
Ето го и него - калъфът на котки с две копчета - цветя, все пак трябваше и тях да вкарам някъде. Притесняваше ме малко фактът, че са две, но все пак са копчета, а не украса и мисля да ги оставя така. Какво ще кажете вие?

Има си и твърда преграда отпред, за да пази екрана на четеца, има си и мека, пухкава вата отпред и отзад. Дано се хареса на получателката! Стискайте палци!


7 коментара:

  1. Тони, много, много ми хареса този мяукащ калъф. Справила си се страхотно със задачата. Според мен копчетата са си копчета и няма значение, че са две.Браво, майсторе. Когато дойде време и за Kindle, ще знам кой ще ми ушие калъфче ;). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, само кажи и ще ти направя :). Благодаря за хубавите думи. Днес го предадох и го харесаха :)

      Изтриване
  2. Копчетата малко приличат на котешки очички, така че съвесем нормално е да са си две. Много симпатичен десен си издокарала - няма как да не е доволна получателката с такъв уникат! Браво!

    ОтговорИзтриване
  3. Браво Тони, много сполучливо е станал калъфа, супер сладко котешки. Поздравления за идеята и изпълнението.

    ОтговорИзтриване
  4. Наистина е много симпатичен калъфът за четец, особено с такава оригинална техника на изпълнение. Винаги може човек да научи нещо ново.
    Едно предложение от мен. От собствен опит знам, че най-важното за киндъла е екранът му да е защитен, особено ако е с технологията "електронно мастило". Затова малко се колебая за копчетата, дали няма да натиснат екрана, което е фатално за устройството. И дали велкрото няма да е по-добър вариант? Иначе като изпълнение е разкошно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, благодаря ти, а за притесненията ти не знам, мисля си, че няма проблем, защото те не се натискат, за да се затвори. Нарочно сложих примки от ластик, за да е лесно и без натиск. Предните, които правих, бяха с велкро и сега реших да експериментирам :). Виж тик-так не бих сложила, там вече може и да се повреди нещо.

      Изтриване
  5. Ехааа,Тониии...страхотен цветен котешки калъф си създала!!! :) Много е иновативен и супер оригинален:))) Блазе й на собсвеничката ,няма как да не се влюби в него:) ХХХ

    ОтговорИзтриване

tonya.blagoeva@gmail.com