петък, 28 февруари 2014 г.

Кекс Негърче

Като ми се дояде сладко и ставам много злобна, ако нямам нещо под ръка. А ако имам после се мразя, че съм изяла поредния боклук! Постоянно казвам на мъжа ми да не купува сладки неща, и постоянно намирам из шкафовете по нещо...а като съм го намерила, не мога да се правя, че не знам че е там! Ужас. Опитвам се да си владея малкото човече, което подскача и настоява да ям шоколад, ама не винаги успявам. В един такъв ден, говорейки със сестра ми по телефона, тя ми сподели, че е направила за Дидо(беше в командировка и ходи на гости на сестра ми) негърчета. Това е един от най-любимите ми десерти! Можете да си представите как ми се дояде. Нямаше как, трябваше и аз да направя. Само, че не ми хареса, че в рецептата има кисело мляко и масло(избягвам ги). Затова реших да си ги направя веган. Вместо мляко сложиш соево ванилово десертче, а вместо масло - кокосово. Те ми излязоха златни(само маслото струва 9 лв!), ама станаха толкова вкусни, че пак бих се прежалила.

Вижте ги. Както и малката дегустаторка до тях :)





А ето и рецептата:
1/2 ч.ч. захар(аз слагам кафява)
120гр соево десертче с ванилия(като млечно кремче, само че соево) + 80гр. вода
2 с.л. какао
1/2 к.ч. олио
1/2 ч.л. сода, погасена с малко оцет или лимонтузу
1 и 1/2 ч.ч. брашно(аз слагам микс от различни пълнозърнести брашна - ленено, соево, сусамово, оризово, пшенично в произволна консистенция)
Пече се на 180 градуса за около 30 минути в кръгла или квадратна(по избор) тава. После се нарязва на квадрати и се залива със сиропа:
60гр кокосово масло, 1 с.л. какао(аз сложиш обаче черен шоколад), 4 с.л. вода. Разтапя се на котлона, докато стане хомогенно. Малко изстива и се заливат негърчетата. Аз сложих накрая кокосови стърготини и моите станаха бели негри :)
Резултатът е да си оближеш пръстите!
Бон апети!

1 коментар:

  1. Тони, тъкмо навреме ми дойде тази публикация. От половин час се чудя какъв десерт да си направя, че ми се е прияло нещо сладичко, с мнооого шоколад. Напоследък избягвам шоколада, че кърмя, но обожавам това негърче и сега ще си го спретна. А твоето изглежда страшно вкусно и на малката сладурка явно и харесва :)

    ОтговорИзтриване

tonya.blagoeva@gmail.com